Als servicecoördinator heb je een zelfstandige en afwisselende functie die vraagt om een proactieve, klantgerichte houding en een goed inzicht in verhoudingen: zowel met klanten als met collega’s.
Je bent het gezicht van aftersales: vóór, tijdens en na een werkplaatsbezoek lopen alle contacten met de klant via jou. Je signaleert de behoeften van de klant, neemt contact op om onderhoudswerkzaamheden, uitgestelde reparaties of revisieklussen in te plannen en stelt offertes op. Je maakt werkorders aan zodat de werkplaats alle informatie heeft om de werkzaamheden correct en naar tevredenheid uit te voeren. Tijdens het werkplaatsbezoek houd je de klant op de hoogte van de vorderingen, na afloop neem je het afgeronde werk met de klant door en stem je af wanneer volgend onderhoud noodzakelijk is. Als contactpersoon coördineer je ook strandingen van jouw klanten in binnen- en buitenland.
Het werk van servicecoördinator vraagt om technisch inzicht, maar ook om sterke communicatieve vaardigheden en commercieel inzicht. Voor het maken van planningen en offertes werk je nauw samen met de werkplaatschef, het magazijn en de verkoopafdeling. Je bent een regelaar, prettig in de omgang en servicegericht. Je denkt en werkt op HBO-niveau en bent nooit uitgeleerd: in overleg met de bedrijfsleider is het mogelijk om verschillende aanvullende opleidingen te volgen op technisch of commercieel vlak.
Een organisatie is zo goed als haar medewerkers. Onze mensen vormen het hart van ons bedrijf. Zij zorgen voor tevreden klanten en continuïteit. Daarom investeren we ook intensief in opleidingen en ontwikkeling. Samen werken we hard aan de mobiliteit van onze klanten. Bij ons zijn medewerkers collega’s, samen zetten we de schouders eronder.
Ontvang automatisch de nieuwste vacatures